torsdag 10 maj 2018

Andra bullar







Idag för ett år sedan hade jag en av mitt livs allra värsta dagar. Dagen då jag åkte in med ambulansen tidigt på morgonen för att vid lunch akut köras upp på operation  för skrapning. Så ont i själen som jag hade den dagen...
 Inte bara det att jag miste vår lilla J utan även allt det onda som sas och gjordes strax före och tiden efter av sambon, det satt djupa ärr i själen hos mig. 
 Trots det kan jag ändå säga nu ett år efter att jag äntligen har gått vidare. Jag har bävat för den här dagen. Dagen då det skulle varar ett år sedan det hände för jag har trott att så mycket sorg skulle komma tillbaka till mig just idag. Men nej, jag har faktiskt haft en riktigt bra dag idag. Faktiskt! Visst att jag har tänkt på det, men jag har inte varit ledsen idag. Tvärtom har jag varit riktigt glad idag. Vi har bakat bullar, med radion på hög volym och dansat och skojat runt i köket, jag och tjejerna. Sen blev det en stund på en filt i solen med kaffe och nybakade ljumma bullar (så nu svider det lite lätt på ryggen igen, ops). Och nu ikväll fick jag nys om ett ev. tillfälle till jobb, alldeles i närheten och dessutom något som jag faktiskt kan och har jobbat med tidigare (min cv är extreeeemt kort med tanke på alla år hemma med barnen). Så om 10 maj 2017 var mitt års värsta dag så är 10 maj 2018 en betydligt bättre dag. Trots allt som hänt, nu och då, ser jag positivt på framtiden. Det är dags för något nytt nu, något annat. Dags för nästa fas i livet. Nu är det min tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar