söndag 22 april 2018

Rekreation och vårstädat bilen






Igår åkte sambon och O till biltvätten med min bil så den blev ren o fin på utsidan. Idag tog jag tag i insidan, så nu är den riktigt vårfin =)
 Ungarna blev tydligen inspirerade för den hämtade hinkar och trasor och sen blev cyklar, tramptraktorn och sparkcyklar putsade. 



Vädret har varit fantastiskt hela helgen. Sol från klarblå himmel, kanske inte så hemskt många plusgrader, runt 14 stycken. Men i solen har det varit riktigt varmt och man börjar få färg i ansiktet.
 Idag var det dags att plocka fram vårjackor och jag tyckte det var lika bra att slita fram sommarkläderna också ifall det blir så varmt nån dag att jag vill ha shorts. Vi förvarar allt sånt på loftet så det är alltid ett litet projekt över att få fram allt. Rotade igenom en äldre säck med kläder som sambon råkade få med ner, det var mina kläder som "blivit för små" eller så... Jag hittade bla tre klänningar som ännu hade rea-prislappen kvar.... I storlek 36...jag har 40-42... Så hur tänkte jag där liksom? Det är som att när jag handlar på rea så är tror jag att jag ska krympa en-två storlekar på vägen hem, bara att för priset var så billigt, eller? Eller, jag var sådan. Jag har insett det så numera undviker jag allt vad reor heter. Kläder till mig själv handlar jag f.ö. knappt längre heller. Har slutat följa mode och trender för längesen och använder samma år efter år, så länge det håller (eller till storleken ändras pga vikten...). 
 En av klänningarna ska iaf L få, den passar som den är. Och de andra två ska jag göra om till kjolar åt E, så de ska nog komma till användning trots allt. 




Igår kväll åkte jag o Ambra till havet en stund. Ibland får jag bara en sådan längtan till havet, bara måste dit. Drömmen skulle vara att bo nära havet, men det lär aldrig hända. Åtminstone inte förrän jag vunnit storvinst på lotto i alla fall ;) men drömma är gratis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar