fredag 27 april 2018

Full rulle


Veckan har ränt iväg i rasande fart och det har varit ganska fullt upp. Måndag och torsdag hade vi lekträff i förskoleklass för Ozzy. Sen vart det hem och vända med barnen för att åka tillbaka till skolan för utvecklingssamtal.Puh!
 I tisdags var vi i stan, först hos logopeden och sen handlade vi mat på Willys och lite grejer till bilen på Biltema och sist åkte vi förbi skattemyndigheterna med deklarationerna. 👌Onsdagen var vi hemma och då gick större delen av dagen åt till bilens vårpiff. Blev inte helt nöjd efter söndagens städning, jag ville ha den ännu finare, både invändigt och utvändigt. Vax på lacken och renskrubbade fälgar, ny bagagerumsmatta, cock-pit-shine på all interiör och ny wunderbaum med jordgubbsdoft, så nu är jag nöjd med "gamla Bettan". 😊


Så här såg fram-fälgarna ut innan....😥



Har hunnit fylla på frysen med bröd också. Numera går det verkligen inte mycket om man jämför med när det bodde fyra tonårskillar hemma ( mot en nu som f.ö. sällan är hemma ändå). 😉
 Och så håller jag på att rensa bland alla barn-grejer här  hemma, så idag har jag fotat och fotat och lagt upp en massa på facebooks köp-och-sälj och även en del på Blocket. Hoppas det kan generera några kronor åtminstone. Hemskt skönt att kunna öppna min garderob sen utan att bli överfallen av en massa inknölade grejer. 😉Hittade tom en kasse bortglömda mamma/gravidtröjor längst in! Trodde jag hade sålt av allt redan, men tydligen inte.😝

Undrar vad helgen har att erbjuda? Sambon kommer troligen tillbringa en hel del tid på vedbacken, men vad vi andra ska hitta på är inte bestämt ännu. Beror lite på vädret också. Och kanske lite på humöret också...? Har pms from hell idag,👿 men tror det ska släppa under morgondagen...😉

Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar