torsdag 25 januari 2018

Köpa lycka?


Det sägs att man inte kan köpa lycka, men just idag håller jag inte med om det. Hämtade ett Hemligt paket från Jny design hos ombudet i morse och nog sjutton blev iaf jag lycklig när jag öppnade det. Vet inte hur många gånger jag beställt hemliga paket därifrån, måmga är det iaf. Och det är rena julafton att öppna lådan varje gång. Har hittills aldrig blivit besviken.

10 kg ren lycka :)

När vi kom hem skulle Ozzy och Eddie vara ute "en liten stund". All snö har regnat bort och det är lervälling över hela gården, så jag ville åtminstone att de skulle byta från skorna till gummistövlar. "En liten stund" blev två och en halv timme och mamman ångrade att hon inte bytt ytterkläderna as well....Två ler-gubbar var det som kom in. Byxorna fick spolas av i duschen innan de ens fick komma in i tvättmaskinen. Jackorna står på tur och även sticke-tröjorna som var under jackorna är beklämt leriga en bit upp på ärmarna. Ungar! Det lyckas då med allt. Men de hade åtminstone roligt.... ;)



Något jag försöker tänka på extra mycket. Kanske framför allt just nu där jag står. 
Tålamod är en dygd, men det är något som jag inte fått så mycket av. Är av naturen otålig och vill helst att allt ska ske nu! Försöker ändå tänka tålmodigt. Bidar min tid inför kommande förändringar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar