onsdag 13 december 2017

Lucia med förhinder



Saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig. Egentligen är det väl rätt ofta så...
 Det var meningen att vi skulle åkt på skolans lucia-firande i morse, men vi blev kvar hemma. För det var saker och ting som inte gick som det skulle. Som gick rätt käpprätt åt helvete kan man säga, på ren svenska. Så jag missade dotterns lucia-tåg och hela dagen idag har mitt dåliga samvete över det gnagt hål i mig. Jag har aldrig missat ett lucia-tåg någonsin! Inget framträdande öht har jag missat. Jag är mamman som alltid alltid är på plats. Men inte idag. Hur mycket jag än hostat o snörvlat, hur mycket ångesten än har tryckt ihop mig, hur lite jag än har sovit pga skrikande bebis, hur mycket det än har snöat, hur piss jag än mått har jag alltid kommit. Men inte idag. Det gick inte. Tvärstopp! :(

Nu har E kommit hem från skolan och visst frågade hon varför vi inte hade kommit, men f.ö. verkade jag inte behövt ha så dåligt samvete trots allt. Det var några till som inte haft föräldrar närvarande, så hon tog med ro, men ändå.... :(

 Som något slags sätt att döva mitt dåliga samvete så bakade jag iaf lussekatter som vi ska ha till kvällsfikat sen. Ett gäng ligger i frysen till jul också. 
 Och julklappar har jag lyckats beställa till de yngre, men våndas ännu vad de stora ska få. Blir antagligen att de får pengar så dem kan köpa vad dem vill på mellandagsrean sen. Men trots att dem är stora så vill jag liksom att dem ska få nåt litet paket på julafton också. Känns så trist med ett kuvert bara, fast det är den bästa julklappen egentligen.... I-landsproblem deluxe :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar