tisdag 12 december 2017

Bak-humör


Igår hade vi ett vitt snötäcke på marken, idag har regnet vräkt ner och det har varit flera plusgrader. Det gjorde mig på bak-humör och det var faktiskt lite på tiden då -bröd-frysboxen börjat eka rätt tom. 100 rågsikts-frallor och 4 lantbröd hann jag få ihop innan orken tog slut.



Klantat mig lite i planeringen. Fyra pepparkaksdegar gör jag varje år, minst. Har sett till att ha allting hemma så det skulle räcka till att göra fyra pepparkaksdegar, förutom en liiiiten detalj; pepparkakskryddor. Så när jag skulle göra deg idag fanns det endast en  påse hemma, kvar sen förra julen. Jahopp, men en deg blev det gjord iaf som nu står i kylskåpet och väntar. Får bege mig till Konsum imorgon igen.
 En del gillar att äta pepparkakor, andra gillar att äta deg medan man bakar pepparkakorna. Sambon går och tallar kylskåpskall deg när den står där och väntar på utbak. Jag gillar alldeles nygjord ljummen deg, mmmm :)




Ella passade på att göra ett snöklot igår och det var den enda snö som fanns kvar i trädgården i förmiddags. Grabbarna hade kul med den snön idag.

Imorgon är det Lucia och jag+ grabbarna ska till kyrkan imorgon bitti och se på Ella och hennes klass fina Lucia-tåg. Efteråt är det fika i klassrummet.
 När vi kommer hem måste jag jaga reda på julklapparna som ska inhandlas på nätet. Har tyckt det varit såå gott om tid, men den tiden har sprungit iväg nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar