tisdag 28 november 2017

Regnet det öser ner



Fick upp ett minne på facebook idag där Ambra för ett år sedan sitter i fluffig pudersnö. Det gör hon inte idag! Regnet har vräkt ner hela dagen och det är så ruggigt kallt så jag frysen in i märgen. Vi har dessutom varit iväg sen i morse och kom hem här på eftermiddagen som först och gjorde eld i spisen, så hela huset är kallt och ruggigt. Och luktar råtta! Bläääää! Det är den säsongen nu och jag har redan tröttnat med råge på dem där fyrbenta äckliga kräken i varierande storlekar. Upptäckte nämligen att jag har haft påhälsning i bilen!!! Under alla år vi bott här har möss/råttor varit ett problem, men aldrig att jag råkat ut för att dem varit inne i bilen. Inte förrän nu. Den/dem hade kalasat på hundgodis och några kritor och en tom smoothieförpackning i baksätet. Nu finns inget gott kvar så jag hoppas att jag slipper dem nu. Jag har ju varit livrädd dem här dagarna när jag är ute och kör. Tänk om det skulle komma en mus krypande på bilsätet, alltså jag skulle ju dö! Eller nej, det skulle jag väl inte, men antagligen skulle jag bli så jäkla skärrad att jag skulle bli en omedelbar trafikfara.


Börjar så smått komma till ordning med alla mina tankar om vad jag ska hitta på efter "hemma-med-barnen-åren är över. Jag vet vad vill göra åtminstone. Sen får jag se hur vägen dit blir, krokig eller rak. Men bara det att komma fram till något är stort för mig. :)

Men sen finns det annat som stökar runt i den där myrstacken jag har i skallen. Eller egentligen någon. Som inte alls bör finnas där. Inte alls. Hur jag ska få undan det är en annan femma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar