söndag 8 oktober 2017

En lite annorlunda söndag



Söndagar i våran familj brukar vara ganska stressiga ibland. Det är dagen när allt ska förberedas för kommande vecka. Helst ska mycket tvättas och åtminstone stora delar av huset städas också bara för att...Ett lite konstigt fenomen egentligen med tanke på att jag är en hemma-mamma och med andra ord är jag hemma även på vardagarna och behöver inte stressa med allting på just söndagen. Jag städar och tvättar kontinuerligt under hela veckan, men men.

Idag struntade iaf jag i det. Direkt på förmiddagen "smet" jag iväg en stund till Rusta för att ta hem mera garn till diverse projekt som både ungarna lämnat önskemål om och kommande projekt som jag själv har i huvudet. Det blev garner till blivande raggsockor och reflexmössor bla. Hittade en sorts garn för 5 kr/nystanet och direkt jag kom hem insåg jag att jag inte köpt tillräckligt för den tröja som jag såg framför mig av just det garnet. Jag har liksom inte insett att barnen har växt sen jag stickade förrut. Man får inte ihop en tröja till dem av 150-200 gram fint fluff-garn...Bara att hålla tummarna att det ännu finns kvar nästa gång jag har ett ärende in till staden.

När jag kom hem hade äldsta hemmavarande "barnet" S kommit hem igen och han skulle sätta sig till med skräckfilm. Jag hamnade där i soffan med min stickning och det blev skräckfilms-maraton resten av dagen, Halloween 2-5.
 Skräckfilm är egentligen inte min cup of tea alls, men S gillar det väldans mycket och vad gör man inte för att få sig en eftermiddag med sin numera vuxna son :)
 Hann dessutom sticka klart både en mössa till O samt komma åtminstone en väldigt bra bit på halsduken till L. Som jag ska fortsätta med ikväll framför Beck om en liten stund.

Riktigt skönt att slippa den vanliga typiska söndagen med en massa stress o måsten. Sambon hade halvhjärtat vallat snabeldraken medan jag var borta samt lagade maten (som alltid på helgerna) och f.ö. också haft det väldans lugnt medan han umgicks med barnen där nere på nedervåningen medan vi såg skräckfilm på ovanvåningen. Så, alla nöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar