måndag 3 februari 2014

..men måndan blev bättre..paket!!!


Till skillnad från många andra har jag helt nyligen hittat Underbara Claras blogg. Faktiskt var det vid tillfälle när jag googlade runt på bilder på retrovagnar! Iaf så fastnade jag väldigt mycket för hennes blogg och i förra veckan (även där världens segaste) läste jag att hon skrivit böcker. 
Middagstips är jag alltid ute efter och kan jag dessutom få flera tips på eko-mat åt mina kräsna barn så skattar jag mig lycklig.
Ikväll efter att telningarna slumrat in under sina täcken ska jag kura ner mig i soffan med dessa tre böcker som jag hämtade hem från posten idag.
Mmm, jag är en bok-tok ;)




På posten låg även ett paket från Näva ekotextil med en mössa åt Lilleman som matchar hans jacka o ytterbyxa perfekt, samt en favvotröja i härligt grön. Han har en orange som han har levt i under hela hösten men det behövdes en till ombyte. Och nu när det är en lillebror på gång också, så fick jag en liten ursäkt till att unna honom en till. Älskar ull-kläderna från Disana. Hans jacka, ytterbyxa och den oranga tröjan köpte jag i våras (i förväg sådär) på rean. Ska försöka få till samma kap denna våren så att han kan få ha Disana-kläder även nästa vinter.

Samma ursäkt med kommande lillebror funkade alldeles utmärkt när jag beställde hem 3-pack pockets med 3-pack fjärilsprefold från Iita. En riktig favoritblöja här (förutom Poops). Dem går att packa ordentligt för tillfällen man är hemifrån tex.

Och så blev det en ny diskmaskin! Sambon tar med den hem efter jobbet :) Såg en riktig dröm-diskare, men den kostade sisådär dubbelt så mycket som den budget-Cylinda det till slut blev...får kanhända bli en sån den dagen vi har byggt ut köket...för tillfället är jag glad bara jag slipper diska för hand så mycket längre. Har eksem på händerna så här års...men en handdisk till åker jag på. Dags att dyka ner i baljan och ta reda på frukostdisken nu när jag har eldat tillräckligt länge så vi har varmvatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar