fredag 13 september 2013

Blöjbyxor och tygblöjor till Manduar



Mitt handarbetande under sommarmånaderna har (nästan) bara bestått av stickning framför teven. Och då har det blivit blöjbyxor som ska skickas till Manduar i Afrika via AFFC. På Kyrkkaffe-bloggen (länk se min blogglista) finns detaljerna kring denna insamling.



Det fanns även ett önskemål om att skicka med tygblöjor av lakan, så sådana har jag fixat några stycken. 
Hittills har jag fått ihop 12 blöjbyxor och 25 blöjor, men det kan ännu hinna bli flera. Jag tycker det ser ut att rymmas nåt lite till i kartongen (och några lakansbitar ligger ännu vid maskinen som ska overlockas kanterna på.


Och där var anledningen till att jag nu äntligen beställt hem ett ex av Sticka&skicka-boken. Jag var ju med och bidrog till den insamlingen också. Och kommer garanterat bidra till flera, men jag ville ha lite mera mönster att välja på till kommande projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar